Rindu..sungguh ibu rindu,
Rindu yang tiada batas,
Rindu yang tiada akhir,
Sumpah ibu rindu..
Tak tertanggung..
Allahu,
Disaat semua orang gembira memangku anak mereka
Disaat semua orang gembira menunggu hari kelahiran
Bersedia menanti kehadiran insan yang dikandung
Lahir cemburu dihati
Allah kau buang jauh perasaan ini
Duhai pahlawan
Ibu cuba jadi kuat
Ibu cuba tidak sedih
Ibu cuba untuk tidak menangis
Tapi ibu rindu..
Rindu yang tak tertanggung
#aaliumar
#twins
#incrediblejourney
Showing posts with label rindu. Show all posts
Showing posts with label rindu. Show all posts
Saturday, September 3, 2016
Days 90 AaliUmar
Thursday, July 7, 2016
Days 32 AaliUmar
Assalamualaikum pahlawan pahlawan ibu AaliUmar..
Hari ni da 2Syawal1437h da 32hari umur anak2 ibu taw..arini first time ibu ziarah rumah pendekar ibu ni, Alhamdulillah lega ibu tgk..cantiknyaaaa..tunggu lagi sebulan dua insyallah ibu akan uruskan dgn ayah berkenaan batu sungai, rumput carpet, batu nama and pokok untuk anak2 ibu..Xsabarnyaaaaa..
Biarlah orang nak perli2 ibu ckp itu xboleh ini xboleh..for me, selagi kau xrasa kehilangan kau xkan rasa utk buat semua ni..kalau alamat rumah kita yg duniawi ni pon kita kne pilih lot ade no unit ada nama apa salahnya dekat kubur kita letak alamat juga?kalau dlm rumah duniawi kita pon terhias cntik apa salah takat letak batu sungai n rumput carpet?kalau rumah duniawi kau sapu debu buang sawang apa salah aku membasahkan kubur yg kusam dgn siraman?
Ini bukan puja ini sayang, sayang yang sudah disyurga.
Aku bukan ikut adat tp ini adap.
Aali Ramadhan bin Mohd Sufian & Umar Ramadhan bin Mohd Sufian as usual cuddles and kisses for both of u..love u hummingbird heartbeat ๐
#aaliumar
#twins
#incrediblejourney
#heaven
#teamrayakl
#syawal
Sunday, June 19, 2016
#pantang day 14
Ade orang cakap xboleh basah rambut masa pantang...r u kidding me??hahahaha xkepams ke uolls??ewww tolong la beragak2 sikit..mensucikan diri tu boleh hindarkan dari perkara kotor..setan pon xsuka kalau uolls bersih2..tp kau bayangkan lah kalau sepanjang pantang 44hari kau xbasuh rambut??xberkerak ke kepala kau?dgn peluh lagi?ewwww xsakit kepala ke jah??
Ok macam ni la..kita masa dalam pantang mmg kena ikat rambut sanggul tinggi tu sebab xnak bagi masuk angin..ikat kemas xmo la biarkan rambut tu megerbang tp hagak2 la jgn la diikat rambut yg basah tu..berbau la nanti..silap2 kutu laut pon singgah..macam aku..aku akan basuh rambut 2-3hati sekali..dah habis shampoo pakai favourite loreal oren aku tu..hairdryer la..yg tukang hairdryer ade dua orang~mama dan abe..kalau baby balik baby yg tlg..princess uolls ๐ธ๐ผ๐ธ๐ผ Haruslah org yg hairdryer kan..then before ikat mmg aku pakai serum..ni mmg wangi laaa sbb aku mmg kaki g saloon..agak2 serum dorg wangi aku tanya la pakai apa then aku beli la kat situ..lepas tu baru ikat kemas2..haaa gitewww!!
Ni ade ke g bantai ckp dalam pantang xleh cuci rambut sbb nak kena ikat rambut..uolls lahir zaman tok kaduk mana??bawang putih bawang merah pon taw kena keringkan rambut..come on..pantang biar bersih jangan selekeh๐ Baru lah aumm..
#aaliumar
#incrediblejourney
#ramadhan
#pantangbersalin
Saturday, June 18, 2016
#pantang day 13
Hari ke 13 berpantang and still menulis blog..ni bukan experience org dah ni mmg sendiri punya experience..yeaaa mungkin orang lain xsempat nak bercerita ye la excited kan jaga anak2..kita yg xde buat apa ni berblogging la ye..cerita pantang aku ni bukan nak menunjuk yang aku ni discipline sgt nak berpantang tapi ini la dia pengalaman hidup berpantang..mcm aku mmg admit suka sangat baca blog tp xpernah laa aku jumpa setiap hari dia update mcm aku..yg aku baca semua macam copypaste blog sebelah..benda sama..ye la common sense yg dorg bagitaw pantang bersalin 44hari pantang makan n 100days pantang kerja berat..yg mana sgt2 la memboringkan..aku taw sebagai aku or sesiapa yg xpernah pantang akan terpinga2 xtaw nak buat apa time dlm pntang..yakin ke kena tungku lagi betul ke kna pakai stokin bengkung segala..mcm karut kan..tp kalau ade reference haaa kan senang!!
Ade jiran2 makcik2 ๐๐ datang tgk aku dorg tgk aku pakai stokin lagi dorg ckp 'bagus kaklong pakai stokin, ade sapa tu yg kita tgk baruni tu xpakai stokin!!haaa jaga elok2 kaklong!" Dgn penuh perhatian aku start la imagine yg apa saja aku buat dorg akan nampak dan akn cerita..so better aku pantang betul2 supaya bila dorg g umah org lain dorg cerita-"haa jadi lah mcm si kaklong tu bagus dia pantang betul!" Muahahahhahahaahaha๐๐ saje je la!!!
Tapi sebetulnya!!kenapa pantang kena pakai stokin??sebabnya xnk badan sejuk..badan sejuk ni namanya xsihat!!mengundang pada mommy blues!!so better pakai stokin..badan nak pakai lama ni geng!!mencegah lg elok dr mengubat!!gitew!!
๐ฃpakai stokin setiap masa time dalam pantang
๐ฃsebab xnk bg kaki tu bersentuh dgn lantai kang sejuk!
๐ฃkaki ni kan urat utama kang angin satu badan sampai kepala hazab!
๐ฃdr kaki ni la saluran darah kita..so kalau nk rse sakit darah beku tersekat xyah ler pakai..dia xrasa sekarang der..dia rasa nanti..nak taw cane rase xyah pakai taw!!๐๐
#aaliumar
#ramadhan
#incrediblejourney
#pantangbersalin
AKU NI XLEH FOKUS MENULIS BAU SEDAP LAKI AKU MASAK NASI ARAB๐๐
Friday, June 17, 2016
#pantang day 12
Bengkung!!apa kelebihan dia??apa tujuan dia??untuk apa??chop2 relax cool2..kita cerita pelan2 ok??ok x uolls?? Hari ni dah 12 hari berpantang..mempersiapkan diri persiapkan mental dan semua2 la..as usual pemakaian bengkung full credit to my lovely husband-thanks abe memprincesskan ayg sokmo2. Air mandian full credit to mama and moral support thru fon full credit to papa even tgh busy kerja!!๐๐๐ much much much love ๐๐ untuk apa bengkung ni ye??penting sgt ke??xpakai bengkung pon kurus๐๐ erk come on..actually yg kita kena jaga dalaman..bila kata dalaman first is hati, second pemikiran dan last is healthiness..health berkait rapat dgn organ dalaman..n masa pantang ni la peranakan kena jaga..nk kecutkan rahim, nak back to anak dara, nak pikat suami..aih mcm2 la..memang sekarang ni baru anak first..xnampak uolls..xrasa..umur pon baru 20an..iolls anak 3 dah tp semua Allah jaga..bersalin mcm org lain gak sakit..berurut 3hari angkat peranakan masukkan batu meriyan dalam sarung.. Bezanya anak2ibu Allah jaga,xde disamping ibu..
Ok back to bengkung..bengkung ni grib kita nya badan untuk dalaman2itu lah..of course first thing first bengkung ni utk kurus..tapiiiii..tapi selain tu bengkung ni dpt
๐๐ป membentuk badan
๐๐ป kemaskan badan (uolls nak gelebeh xyah pkai)
๐๐ป perbetulkn blik kedudukan yg terlari2
๐๐ป therapy minda
๐๐ป mantapkan perjalanan darah
Egt!!sekarang xpkai mmg xnmpk xrasa..sekarang uolls n what do u expect another 5years another 10-20years..at that time bru nk menyesal??๐
๐ป๐
๐ปSembang dgn dinding je la....bengkung pkai 25-44days je pon..and lepas pada tu iolls mmg jenis pkai corset gitu..dr sekolah mmg pkai corset..masuk u mmg xsempat la nk bercorset ni..dulu i olls pkai corset crony okeyy..now my husband beli one set ELYSYLE Corset da almost setahun lebih gak la pkai..badan pon nmpk kemas..maybe sesetengah xtahu corset ni jenis apa tp kalau nak boleh roger iolls. Harga lebih kurang RM3k xlebih๐๐ nak bini hot stuff depan uolls bg je hadiah ni..insyallah bukan takat sihat je..tp thp hot stuff the bomb!!
#aaliumar
#ramadhan
#incrediblejourney
#pantangbersalin
#pantang day 11
Hari ke 11 still mandi dengan air teresap/mandian herba..segar je badan dgn air suam2 ni..mandi 2 kali sehari je pagi sekali ptg sekali..jgn mandi malam yea semua..no no no big NO!! Daun2 ni papa yg kutip then ada a few cousin kat kampung nu kirim.. Antara daun yg terlibat dalam acara mandi time pantang ni
๐ฑ daun kunyit
๐ฑ daun lengkuas
๐ฑ daun sireh
๐ฑ daun pandan
๐ฑ daun serai wangi
๐ฑ daun mengkudu
๐ฑ dan ade a few lagi kot lupa..
Ok kalau ade sesiapa yang lepas ni tengah pantang xde daun2 ni boleh la roger2 iolls..manjakani pon petik depan umah jerr..
#pantangbersalin
#aaliumar
#ramadhan
#incrediblejourney
๐ฑ daun kunyit
๐ฑ daun lengkuas
๐ฑ daun sireh
๐ฑ daun pandan
๐ฑ daun serai wangi
๐ฑ daun mengkudu
๐ฑ dan ade a few lagi kot lupa..
Ok kalau ade sesiapa yang lepas ni tengah pantang xde daun2 ni boleh la roger2 iolls..manjakani pon petik depan umah jerr..
Kelebihan mandian herba ni bukan takat segarkan badan je uools, tp ini merupakan satu therapy minda dgn haruman bau daun2 akar kayu..perubatan traditional masa kini tampak kolot(katekau) tp secara sedar xsedar perubatan traditional merupakan satu langkah bijak yg x dapat ditandingi dgn mana2 perubatan atau set mandian modern..kesegaran badan ni boleh dirasai bagi mereka yg dalam pantang je..kalau xdalam pantang pon boleh je mandi..terus hyper kau jah!!aku start mandian herba ni lepas bersalin terus mamapapa cari daun akar kayu segala..tuang air panas mendidih dalam daun2 tadi pergh dia punya bau..wanginyaaa cm air sungai puncak bukit- ok ni teringat secret forest- nak mandi campur dgn air sejuk tangki tu..jgn xcampur mendidih kulit kau kang..biar dia suam2..perghhh lazat!!
Ibu berpantang part paling kena jaga urat!!jgn sampai demam jgn sampai lemah..just imagine kalau badan uolls xsegar??dr situ lah timbulnye mom funk/mommy blues..
#aaliumar
#ramadhan
#incrediblejourney
Monday, June 13, 2016
#pantang day 8
Pantang hari ke 8 masih dijaga abe, mama n papa..and adik2 kaklong - thanks taw semua thanks sgt2..mandi air akar kayu berbengkung sampai kempis la perut..minum air pink yang sgt mcm air masak (ore kelate panggil spe kedere)- tp dia adalah sejenis ginseng. Pagi ni lauk simple ni je sebab semalam aku dah habiskan acar halia kunyit mama..heee tggu sepupu bawak ladduu je dtg ni..ya Aali and Umar bahagianya u guys!!ibu rindu lah nnt kita jumpe taw..anak2 ibu yg sgt baik dan sayang ibu ni..mainlah sepuasnya..ibu xsabar nak habis pantang..ibu nak mengaji..ibu nak g kubur..ibu nak persiapkan diri supaya nanti Aali and Umar xmenangis cari ibu xjumpa2..ibu nak biar sampai sana terus ibu jumpa Aali and Umar..xyah tunggu lelama kan??ibu tahu Aali and Umar xsanggup nak hadapi cabaran dunia yg sgt menyakitkan..dunia yg kelam dan kotor penuh dgn org yg xsanggup anak2 ibu tempuhi..Sayang2 ibu at least ibu tahu anak2 ibu selamat disana..tlg ibu sayang2 ibu..percepatkan setiap hari ibu..ibu xsabar ni syg nk persiapkan diri ibu keluar dr lembah dosa2 ibu..
#aaliumar
#incrediblejourney
#ramadhan
#aaliumar
#incrediblejourney
#ramadhan
Tuesday, August 21, 2012
rindu by agnes monica
Selama aku mencari
Selama aku menanti
Bayang-bayangmu dibatas senja
Matahari membakar rinduku
Ku melayang terbang tinggi
'tuk slalu mega-mega
menembus dinding waktu
Ku terbaring dan pejamkan mata
Dalam hati kupangil namamu
Semoga saja kau dengar dan merasakan
Getaran dihatiku
Yang lama haus akan belaianmu
Seperti saat dulu
Saat pertama kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisaikan kata-kata ku cinta padamu
Peluhku berjatuhan
Menikmati sentuhan
Perasaan yang teramat dalam
Telah kau bawa segala yang kupunya
Segala yang kupunya ouoooo
Getaran dihatiku
Yang lama haus akan belaianmu
Seperti saat dulu
Saat pertama kau dekap dan kau kecup bibir ini
Dan kau bisikan kata-kata aku cinta padamu ooho kepadamu hohoh
Subscribe to:
Posts (Atom)