Showing posts with label happiness. Show all posts
Showing posts with label happiness. Show all posts

Thursday, September 6, 2018

THIS ENTRY IS ALL ABOUT #LUCKYNO1

AYYUB UKAIL
My little lucky number one #luckyno1 is the combination of his brothers Aali & Umar. We (me & husband) decide to name it Ayyub Ukail took from his twins brother initial name A & U. tomorrow my #luckyno1 will move to 10 month old and he will start his first to hundred steps I guess since he already start up his first step last week. how fast he was growth. He start his first vegie pasta last couple of days..without no teeth he can eat and obviously he is not picky eater. Alhamdulillah.
He already learn to speak an start pronounce I guess 5 words
  1. eboo ( refer to me-he is calling me eboo since 2months old)
  2. mama (refer to my mom - start on 4 months old I guess)
  3. wat gapo (he try to follow my sister, when my sis asked him..Ayyub wat gapo? and he reply it)
  4. blow blow blow (during sang the song in iPad)
  5. daddy!! ( he suppose call my husband AYAH)

Tuesday, March 5, 2013

step!

Assalamualaikum and hi babe!!!
How was ur day babes?
ari ni i dtg office ade supir anta okey..hehe jgn marah aaa bonzer..ye la smlm i mengalami suatu kesakitan yang teramat sangat so!i can't drive so terpaksa la pulang bersama en bonzer dan pagi td beliau terpaksa la amek princess kan..jem pon jem la..redah!hehe thnx awak!
guys!!
i got an offer letter from Cardiff Business School yeah3!! Master of Science in Human Resource Management..Alhamdulillah...1st stage da settle..ada lagi banyak stage menyusul sebenarnye..dgn MARA loan nye...dgn exam nye..dgn visa nye..dgn passport nye..disebabkan i xgune mana2 third party bajet2 nak wat sendiri semua so kne la buat sendiri sume...nasib baik ada nik!nik la ajar sikit2...adoiiidoidoiiii..
babes!!
doakan i dapat tempuhi segala benda ni dgn jayanya dan dgn juangnya...
sebenarnye dalam hati ni macam takut takut lagi..
but just follow the flow oke...
huaaaaa cuak nya..
setahun bai kat sana..
mampu ke aku?
n one more thing, boleh x if i g ni kan..boleh x i extend my convocation day??can aaa??which mean i will attend my graduation 's day for my degree is on oct 2014..can?can aaaaa??ke acane??ke biar je this year??then i xconvo aaa cmtu??huhuhu


Sunday, March 3, 2013

it's all about books!

Assalamualaikum dan Hi babe!!
Apa khabar semua??
Acane voucher buku???
Dah habis gune??
Ape??
Xambik lagi??
Biar betol!?
G la amek cepat...Best taw..hahahaha
Hahaha oke mcm biasa pasal voucher2 ni mmg i suke gado..baru ni i gado an mgt smpai keluar2 air mata okey!sakit hati nye pasal..Dah nak wat cam mana kan,orang lain kali ape2 cakap..Jangan la buat diam senyap macam tunggul kayu.toek betoi!
Semalam i g bagi career talk kat city campus so after that i g office and alang2 dorg bg la voucher buku yg i dok bising n i hadap sangat tu..ye la mahu xhadap..voucher buku kot.RM250 lak tu bai..rugi tahu xserang hendap..bende tu wajib!!banyak buku kan nak beli..
Nak dijadikan cerita semalam sebenarnye i dah g Kinokuniya KLCC tu taw..i amek 3 buku..iaitu "Stolen Girl", "Orang Hodoh Cantik" & "I married You For Happiness"..disebabkan i g berteman n i nye gf nak cepat so i xpergi verify voucher tu...mak aih i g la tgk..fulamak abaq ang bukan men panjang queue die haaaa..mmg tak la...i pon dgn dukacitanya blah dr tempat kejadian dan memikirkan 
nanti tggu hari kerja la g
hurm g an bonzer hati la cmni
tapi kne tggu dia cuti laaa..
tapi kene hari bekerja...
dan dan dan dan i sgt bernasib baik hari ni bonzer hati balik awal!!!dan dia ajak i g klcc..yeayyy!!wa xheran la takat tgk wayang tu..xde kuasa power ranggers da nak tgk wayang...sekarang ni masa utk membeli belah buku!!!weh dulu time belajar i berkorban tau beli buku study..nak nanges rse pakai voucher buku..siot jeee..now is time to lepas geram..ngeh3...
Mengikut kemana saja setiap masa tahu...tgh aku mencari..tetibe i jumpe dua buku je dr 3 yg semalam tu!!yea aa first i jumpe "I married You For Happiness" n xpe la buku tu byk stock lagi...jalan g kat malay novel!!laju2 i jalan ooo m geeee "Orang Hodoh Cantik" ngam2 ada satu eh..tu pon buku tu jatuh...owh alhamdulillah rezeki i!!!dan yang i nak nangis i g part "Stolen Girl" xde!!dah habis ke??i jadi mcm frust gila...nak nanges segala la kan..then xpe la..i cari buku lain dulu...i jumpe "i ♥ bad boys" dah settle 3buku i pon g balik cr buku "Stolen Girl"..beb i belek satu2 eh dan akhirnye..yeah akhirnye buku tu ade dicelah buku lain!!!waaaaa seronok nye!!teros amek then i kire harga yeah tambah buku Tun yg mmg da lama i nak beli..dan last skali buku SMAB..yeah!!puas ati i...senyum lebar memanjang je haaaa..


Yang jadi mangsa kene folow i sambil bawak buku kehulu kehilir mcm biasa la...bonzer hati!!hiks3..thnx awak..melayan kerenah saya yang seribu macam ni...awak sabar je kan...2jam awak dlm bookstore bukan nye 20minit..senyum je..follow je ye tak..hihihihi thnx dear!!
dia la yang egtkan i buku apa yang i nak cari..sabar je dye follow i pusing sana sini...yang i ni mmg ghairah nampak buku mmg bukan pk bende lain dah la..dah la ari ni heaven kinokuniya free..orang sikit je!!hahahaha seronokkk!
Apa yang lagi seronok i dapat freegift iaitu organizer dan voucher buku dari knokuniya sebanyak rm20!!!yeay!!!dapat lagi!!!seronokk!
guys!!pergi la borong cepat!!mohon jgn beli buku sama dgn i oke!

xoxo
lily

Thursday, November 29, 2012

aku punya manja kau saja boleh rasa



Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”

“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”
 

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku 


Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi


Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata
“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”
“Saya kenal sayang saya”



Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta


Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta



Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa



Rahsia kita berdua



150 juta by Fynn Jamal

Friday, October 26, 2012

happiness

kne buli sampai muncung2 mulut..da naik longuh..da naik kombung pipi den..hahaha..ape ke comelnye perangai seorang player mcm kau..xkesah la..jnji aku happy gak..xde gak aku saket ati mcm saket putus cinta.hahaha