Wednesday, January 20, 2010

CERITA DISEBALIK NAMA

Dengan Nama Allah Yang Maha Permurah Lagi Maha Penyayang.
Terlebih dahulu salam diberi tanda doa dari seorang hamba kepada setiap hamba yang menerima salam. Assalamualaikum warahmatullah..

Ana Aqufufillah,,
Terdahulunya ingin saya menyatakan bahawa terbukanya pintu hati saya untuk menyertai ruangan blog adalah untuk berkongsi sedikit sebanyak pengalaman yang pernah saya lalui sepanjang kehidupan saya yang dianggap masih belum cukup matang bagi mereka-mereka yang lahir sebelum lahirnya saya ke muka bumi ini.Sekurang-kurangnya saya mempunyai minat dalam bidang penulisan walaupun tak pernah terdetik di minda saya untuk menjadi seorang penulis dan tidak pernah mempelajari secara mendalam mengenai bidang penulisan.Tanggal 23 December 1989 tepat jam 9.18malam aku selamat dilahirkan bertempat di Hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian, Kelantan Darul Naim.mama kata,dulu masa aku dilahirkan,aku terbelit tali pusat,,hahaha nak tergelak tapi bende ni mama kata paling sukar sebab tali pusatku terbelit sebanyak 2kali di leherku. mama kan SUPERWOMEN.. walaupun mama ada asthma tapi mama hebat,, aku selamat sampai sekarang,sehat walafiat walaupun adew penyakit yang sama an mama,. Aku di beri nama Puteri Cahaya Yang Dimuliakan Binti Fadhilah.Tapi nama tu xberapa nak sesuai dengan diriku,, mama kate lagi kecik-kecik dulu aku ni dapat penyakit SAWAN TANGIS,,huhu dari jam 7pagi sampai 7malam aku menangis xberhenti,lepas tu tidur,,time tu je aku diam,,hahaha so semua orang kampung,,mama papa aunt-aunt uncle-uncle sepupu-sepupu tok cik dan arwah tok wan aku tuka nama aku,,maka sampai sekarang lekat nama LILY,, nama tu maksud dye bunga yang cantik dan wangi,, macam tuan dye la,,tapi kawan-kawan ada yang panggil IKA sebabnya tu nama sebenar aku tapi dipendek kan,, tapi tak ape,,dalam bahasa Jepun, ika maksud dye GADIS BUNGA,, hiuhui,, so nama-nama aku semua berkaitan dengan bunga.. hehe,,Nak tawu tak,,dari kecik sampai la aku form5 aku da bersekolah sebanyak 6buah sekolah,,terre x?? beasa la aku kan powerpuffgirl,,nama- nama sekolah aku
SEKOLAH KEBANGSAAN CONVENT BUKIT MERTAJAM(1995), SEKOLAH KEBANGSAAN GUAR
PERAHU,PENANG(1995-2001),SEKOLAH KEBANGSAAN CHE LATIF,KOTA
BHARU,KELANTAN(1996)SEKOLAH KEBANGSAAN DESA TUN HUSSIEN
ONN,K.L(2000),SEKOLAH
MENENGAH DESA TUN HUSSIEN ONN,K.L(2002-2004),SEKOLAH
MENENGAH TEKNIK
GOMBAK,SELANGOR(2005-2006)
haa,,banyak kan,, pnat taw nak tulis,,tawu tak ape yang besh nye banyak sekolah,,aku memang ramai kawan,,tapi ade gak yang kate aku sombong,,beasa la,, orang tak kenal kita,,macam-macam diorang kata,,tapi aku tak kesah,, xkacau hidup aku pun,,aku bukan la jenis melenting tak bertempat,,aku dididik penuh sifat sabar walaupun hakikatnya aku ni bukan lah seorang yang penyabar,,tapi pandai-pandai lah cover an,,bukan nak hipokrit,,tapi kita manusia biasa mesti ada sikit keplastikan dalam hidup kita,,baru la kita boleh ke depan,,kalau tak comfirm kene pijak dalam erti kata lain kene tindas,,apa guna hidup kalau asyik nak kene tindas nya,,so bila kite plastik sikit,,
buat-buat sombong walau hakikatnya kita tak sombong
adalah baik gak,,tapi
jangan kita menyombong tak tentu hala,,
maksudnya kat sini,,orang yang nak bersahabat ngan kite akan fikir dia boleh ambil kesempatan keatas kita ke tak,,soo dari situ kite taw kawan kite tu jenis macam mana,,yew X??

No comments:

Post a Comment