Monday, August 30, 2010

hadiah bestfren i le ni

ni la die adiah yg aku bru bwat untuk ko sahabat ku NOORHAFIZAH RASID..cantik kan reben aku..ko jgn bg ilang..aku cepuk ko taw ah..hehhehehe sayang ko..datang umah aku taw syg!!!

10 petanda dia jodoh kita..

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

+ Ditulis oleh Hj Abdul Samad Profile:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000474159776 p/s: sebarkan ilmu walau dengan satu ayat..
sumer ni ade kat ab!!
thnx ab..
rohaidi azijam jamlan

Sunday, August 29, 2010

1fAcEbOOk, 1wAnItA, 1cIntA, 1pErkAhwInAn & 1mAlAysIA

sAyA tElAh jAUh mEngEmbArA kE hUjUng dUnIA mElAlUi AlAm cybEr & AlAm mAyA, mEncArI cIntA sAyA. tApI pErtAmA kAlI bErtEmU dEngAn AwAk hAtI sAyA tErUs tErpAUt. dEmI tUhAn, sAyA tIdAk tAhU kEnApA. tApI ItUlAh kEbEnArAnnyA.

dUlU AwAk pErnAH mEnOlAk cIntA sAyA, sElEpAs AwAk mEmbErI sAyA pElUAnG UntUk mEngEnAli & mEnyAyAngI dIrI AwAk wAlAUpUn sEkEjAp. sAyA AkUI sAnGAt sEdIh dAn rEdhA dEngAn kEhEndAk AwAk pAdA mAsA ItU.

sElAng bEbErApA jAm. pAdA mAsA ItU jUgA AwAk tElAh mEnghUbUngI sAyA sEmUlA. EntAh kEnApA AwAk bErbUAt dEmIkIAn. sIApA lAh AkU yAng AwAk bOlEh pErcAyA dAlAm AlAm cybEr InI. hAnyA tUhAn jAk yAng tAhU.

sAyA tErHaru dIsEbAbkAn AwAk tElAh mEncAbAr sAyA dEngAn kEjUjUrAn AwAk. sAyA tAhU AwAk sEdAr dAn tAk bErtEpUk sEbElAh tAngAn sEmEnjAk dIrI sAyA hAdIr dAlAm dIrI AwAk. AwAk jUgA tElAh bErjAnji sAyA bUkAnlAh pErhIAsAn dAlAm hAtI AwAk yAng hAnyA mEnUmpAng kAsIh sAyAng wAlAUpUn sEkEjAp tEtApI UntUk sElAmA-lAmAnyA.

sAyA bErsyUkuR hAnyA dEngAn sEkAlI 'clIck dAlAm fAcEbOOk' pErtEmUAn AntArA kItA tErjAlIn sAmpAI sEkArAng. sAyA tAhU OrAng lAIn tIdAk mEnyOkong sEpEnUnhnyA 'cIntA OnlInE'. tEtApI sAyA tIdAk dApAt mEmbOhOngI pErAsAAn sAyA bAhAwA sAyA mEnyAyAngI AwAk.

dAn dIsAAt sAyA mEncIntAI AwAk sErIbU ImpIAn sAyA mUlA tErfIkIr. sAyA sAnggUp mEngAmbIl rIsIkO bErbEkAlkAn dArI kEjUjUrAn AwAk. sAyA mEngEmbArA kE hUjUng dUnIA mEncArI AwAk. rUpAnyA AwAk bErAdA dI sIsI sAyA sElAmA InI.

sAyA pErcAyA pAdA tUhAn yAng mEmpErtEmUkAn kItA. kInI bArU sAyA sEdAr tIkA dAn sAAt AwAk mEnghUbUngI sAyA sEmUlA AdA hIkmAh dI sEbAlIknyA dAn sAyA tIdAk AkAn mEnyOAlnyA lAgI. sAyA jUgA tIdAk pErnah kEsAl sEpAnjAng mEngEnAlI AwAk sAyA tElAh bErsIkAp jUjur dAn IkhlAs dEngAn pErAsAAn sAyA.


AkhIr sEkAlI dArI sAyA. sAyA pErcAyA AndAI kItA pUnyA jOdOh sAyA yAkIn kItA AkAn dI pErtEmUkAn dAlAm mAsA yAng tErdEkAt InI. pErAsAAn InI sEmAkIn hAmpIr dEngAn dIrI AwAk. InI AdAlAh hArApAn sAyA. sEkIrAnyA AdA ArAl yAng mElIntAng sAyA IngIn bElAjAr UntUk pAsrAh dAn AkUr dEngAn kEtEntUAn tUhAn. mUngkIn ItU yAng tErbAIk. jIkA dEngAn IzIn tUhAn InsyA-AllAh dI pErmUdAhkAn sEgAlAnyA.













Saturday, August 28, 2010

ade rasie disebalik cerite

dari sejarah yang di pelajari di sekolah adolf hitler dan tentera nazi cukup kejam.............tidak pernah di ketahui kenapa beliau cuba menghapuskan dan menghalau saki baki orang yahudi yang ada di jerman..............
Adolf Hitler : Sudut Kisah Yang Jarang Kita Dengar Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi...saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua...____________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _
Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini... Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?"
Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.
Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya. ..lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.
Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"
Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : "Ada dua sebab -
1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.
2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.
Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam. Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...

Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir... Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...








Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds
Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.
Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :
1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihat nya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :
(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...
Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.
Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi...
2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar
Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.
" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"
3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"
Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas...
Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.


Friday, August 27, 2010

NUR ALISSYA BATRISYIA DATO' MOHD ALI




ini adik!!!nur alissya batrisyia...comel die..rindu kat die..td jumpe adik dok seblah pagar ngah tunggu sape ntah..sorry la kak ika sempat hon n lambai tgn je..t akk jumpe adik kay..kite g beli bju princess taw..waaaa rindu adik...muke comel je...

Thursday, August 26, 2010

executive at proton???yeah...
26 august 2010

Wednesday, August 25, 2010

batas..

yeap tiap benda sume ade batas..kesabaran..kemarahan..kelembutan..cara layanan..sume ade..ubi pon ade batas..jgn tak tawu taw...urm kehidupan pon byk batas dia..dr segi pergaulan..sume kne jge kan..sume org tgk..now days bukan tgk luaran je taw..dalaman sume org tgk..mencerminkan sesuatu benda biarla ikhlas dr hati..i bukan la seorang yang sempurna..same2 la kita saling beringat antara satu sama lain...x salah kan...hormat orang tua..tahu didikan agama..asas tu biar lah ade...xde org yg sempurna melainkan para wali..sepanjang kehidupan ini..byk mengajar dn memberikan corak2 kehidupan...dunia ni ibarat kanvas n kite la yg dok lukis2 taruk2 warne atas dunia ni..bygkan dunia tanpa kehidupan..ibarat lukisan tanpa warne..jgn nak pertikai..lagikan lukis guna debu pon ade warne..fikir fikirkan lah...buruk baik sebuah kehidupan ibarat cantik hodoh sebuah lukisan..ia terletak kepada tuan punye diri..sendiri mau engat la ye u all sume....pkai la warne ape pon xde org nak marah..tapi msti ade rules...
sape xpaham abaikan la ye...

Friday, August 20, 2010

i rase an..org2 yg berjiwe seni mcm i suke sgt ingat mimpi taw..hari2 bangun cite pasal mimpi..haha cannot go an..pahtu g office mule ah blur...keje yg boss ckp semalam tu mimpi ke betol2..hahaha mule campur aduk..tapi best idup dalam dunia camni..enjoy..biar la ape org nak kate..bahas je la balik..pahtu xnk dgr masuk tinge kanan kuar tinge kiri la..xpon xyah dgr langsung..huhu..xkesah kan..tu lah hidup i..tapi kalo i da sentap..tem2 tu gak air mate ni bleh kuar aw..sensitif sgt2...nak wat cm ne ah..da mmg cmni an..huhuhu..urm dunia ni org kate dunia fairytale taw..tapi bg i ni la reality idup i..kalo nak happy mimpi jak best2..setting baik2 insyaallah..urm3..semalam an berbuke pose..i buke an buah kurma..tetibe i rase cam bijik kurma tu ade 2!!!haaha i wat kuar ah then ckp an papa..taw papa cakap ape??papa ckp haa nant kawen comfirm anak kembar..insyallah pa..bulan2 pose ni kan..begitu lah ye...urm td ckp an ummi...waa best nye..ummi baik..best sgt2...suke3..excited happy n so on la..

Tuesday, August 17, 2010

best kan office i...

as ussual la kan i dtg office pagi2 bute ngadap pc yang serba cangih beserta wacom ku yg xleh nak detect kat toonboom..urm stress giler wat keje xpkai wacom..susah nak draw...sambil i dok membebel dalam hati tibe2 boss fazir n boss salem dtg..hehe wacom baru!!bamboo lg u..haaa bau kotak wacom la satu office..hehheehe comel taw..cam ni baru semangat i nak keje..hahaha thnx boss..kak lin dont b jeles oke..hehehe nanti kene jual..ni cerita semalam nye cite..16ogos..cantik kan..glove i tu..office i sejuk..kne pkai glove... haaa ni cerite hari ni..da la sampai opis kol 9.30..hehehe jalan jem wok kat mrr2..sumpah xbergerak..rupenye ade accident kat sg besi..i pon kona la ikut jalan kl..urm tu la die..gatal nak dok setiawangsa..hehe b4 ni xpnah2 jem taw..mmg giler kentang ah..dgn job menimbun2..btw xpe i oke je...dalam kol 2ptg dimane keadaan masing2 da lemau..i masuk le wat ketupat..best oo tolong kaklin..tapi kaklin golak kan i je keje..pahtu saket pale ah..hahaha sori kaklin..hehehee selamat ari raye office..hehehe






Sunday, August 15, 2010

blur ni..

urm sebnanye kat ne aku nye raptai neh???pelik n ponim palo den...urm blur sampai ke sudah la aku neh..urm ab x blik ag neh...still ag kat tgh laut..berbuke la tgh2 alam tu ye ab ye...adeh..aku nak g an sape la raptai ni...ade sesape x???nak bwk aku..huhu kalo la ab kat kl kan senang..ni dok sejauh jauh alam...dgr cite ab kne g dubai lak ye??waaaaaaaaa..ishk4...ngintam bana tek...

think cook cook..

urm..pindah rumah???yeap i will..akan berbalik ke rumah biasa kembali di setiawangsa tercinta...i like...yeap i happy sgt..lepas ni xyah da nak pening2 pale pk byr duit umah..gpon da taw celah2 jalan kan..comfirm leh lari jem nye...thanx mamapapa...da tue da anakanda ni tapi still lg berkepit kan..nak wat camne..hehehe urm papa ckp tadi i jalan cam gengster..hahaha papa u know me kan..dari dulu ag..pkai la seayu mane..secantik mane jalan mmg xleh nak ubah...urm sume membe2 ckp cmtu...nak2 si wawa@ fatin najwa sulaiman..urm papa kate ape la mak mentua along ckp nanti kan..hahahaha papa mak metua along sporting oke..hahahaha kan ummi kan???urm nak tido da ngatok ni...

Saturday, August 14, 2010

sahur..

i tdo mati ke..hahaha dapat balik umah an..tdo atas tilam empuk..teddy bear ade..waa nyenyak la..sampai misscall ade 10 from ab..sorry ab...waaa bangun sahur mama kejot tgk dorg da beh makan..hahhaa mama cakap mama lupe i balik umah..hehehhee sabar je la..hahaha xpe2 dimaafkan..hehehe mama mama..ab g platform...aidid n dannysh comfirm xpose..hahhaah die kate period..aidid aidid..urm malam ni nak g terawih..xg ag ni..adeh..huhu

Friday, August 13, 2010

surat konvo..

yeap i da bergelar graduet yang da malas da nak smbung stdy..keh3..alhamdulillah la da belajar kan..sampai da nak grad da..hehehe bak kate mama ni la tem last nak jumpe membe2 kolej..is it???yea la kot..huhu urm 23oktober konvo..22 tu raptai..malam ade makan malam..adui..urm3 jangan la ade lucky draw..malu bha kalo menang nak naik amek adiah..cm yg dinner bruni..amek kaw sekali i dapat gradn price..hahaha meletup u..jalan pon da xbetol..hahaha sengal an..adui adui adui..hurm alif aizat adik jantan hero dalam umah i ni da dapat demam campak..pergh terbaik...kesian..seb baik i an adik2 pompuan i yg berdua tu da kne..so kitorg xkan jangkit..hehehe tp sakit aw...adui3..urm esok sahur kat umah..mama masak..yeah!!!xtaw nak tulis ape..hehe

JuMPa FRieNDSTeR SeNDiRi!!!!!

  • Interested In:
  • Friends, Activity Partner

Thursday, August 12, 2010

ab...plzzz



thats the lovely lace bear..very2 comfort oke...sorry to snowlife's owner..i borrow ur pic dear...so sorry..but u r very cute sweety...

Wednesday, August 11, 2010

urm.....

xpuase ari ni..esok pon..insyallah luse da boleh kot...urm ab...ab g offshore kat kk..waaaaaa now da smpai kk flight 8.30pm td...14hb ni turun platform..18 baru balik..take care ab

Tuesday, August 10, 2010

salam ramadhan


kepade semua yang i penah wat salah..terkasar bahase..tercarut termaki secare sengaje and xsengaja..i nak mintak maaf kay..sorry atas segala perlakuan yang tak disegani and menyakitkan mata korg2 yang memandang..i hope ramadhan ni menjadi ramadhan terbaik untuk kita semua..and dapat mendidik serta memberi keinsafan kepade diri i yang serbe xkene ni...

TinGGi-TinGgI GuNUnG KiNaBaLu.. TiNgGi Lagi SaYanG saMa Kamu..




ChO0ZE OnE BaBY!!!!! bOleh PiLiH-pIliH..

Monday, August 9, 2010

aku orang biasa..

aku anak biasa..

aku bukan yang terbaik..

aku bukan yg luar biasa..

aku xde apa apa..

aku ada hati yang biasa..

aku pilih yang biasa..

aku pakai yang biasa..

aku beli yang biasa..

aku kerja yang biasa..

aku xsuka luar biasa..

sebab aku suka biasa..


hari ni aku xade perasaan ape ape..

satu je aku cinta dia...

dia tulang rusuk ku..

dia yang mendirikan aku..

dia sentiasa ade dibelakang ku..

dia sentiasa diam dan dengar ape yang aku ucapkan..

terime kasih DIA..

aku syg DIA..

Red Peanut & Nadia - Aku, Dia & Kamu


Jangan ada tidak percaya
Jangan bilang kebencianmu
Hati ini selalu mengharapkan
Kau dan aku bisa bahagia
Air mata di sisi ini
Saat kamu jauh di sana
Jangan ada selingkuh dusta
Kau dan aku harus setia

Engkau dan aku tidak mahu
Orang ketiga menghancurkan
Karena cinta telah lama disatukan

Kita di sini hanya ada
Satu impian paling indah
Karena cinta dan asmara
Kan bertahan

Aku tak bisa menduga hatimu
Andainya bisa ku peluk bayangmu
Di antara kita tidak ada siapa mengganggu

Kita di sini hanya ada
Satu impian paling indah
Karena cinta dan asmara
Kan bertahan

Engkau dan aku (engkau dan aku)
Tidak mahu (tidak mahu)
Orang ketiga (orang ketiga) menghancurkan (menghancurkan)
Karena cinta telah lama disatukan
Disatukan

Sunday, August 8, 2010

ENTAH LAH??

Hatiku SAYU sangat sekarang.. teringatkan kisah lalu? Urmm.. KENANGAN lama biarlah berlalu.. kini dengan IMPIAN & HARAPAN yang baru.. aku bangun dari mimpi NGERI.. demi mencari sinar KEBAHAGIAAN... keluarga & sahabat menjadi PENDORONG ku.. patah tumbuh hilang BERGANTI.. DOA & RESTUKU pohon kepada semua? Sudah jauhku berjalan walaupun aku LESU.. namun akan aku teruskan hingga ke akhir hayatku.. setiap INSAN impikan KEBAHAGIAAN? BOHONG lah kalau ku katakan yang aku tak impikan semua itu..

Saturday, August 7, 2010

sErAbUt

yea i serabut sangat..nak taw asal??sebabnye mama berie2 suh sambung belajar..plzz ma..xnak belajar da..belajar tu susah taw x...kalo belajar pon belum tentu senang dapat keje zaman sekarang ni..i bukan ape kalo da tentu2 habis belajar terus dapat keje xpe..then ag satu minat ke i ni keje berprotokol..cukup la keje yang sedia ade ni..i bersyukur sangat taw..enjoy what..yang penting ikhlas kan..ikhlas kite wat keje ikhlas la kite dapat...wat pe nak belajar tinggi2..serabut otak je..xbermakna org yg xde phD tu xdalam ilmu die..ag dalam taw x..xbermakna yang ade master tu ade master card taw x???urm nak cakap camne ag eh..senang cmni la ma..ma g blaja..kalo blaja bisness tu best n senang cm wat bisness xpe la ma..ni nak kne khatam 8buah buku 6bulan??owh crazy taw tak..agak2 boleh presure taw x..cukup la dengan ape yang i ade sekarang ni..read the book at book store macam yg i selalu wat every weekend tu ag bagus taw x..dari masuk bilik kuliah dok conteng2 harte kerajaan..tambah dose da satu hal..aduh the reason is i mmg pemalas da nak sambung study..sekian terima kasih....kalo i nak i akan wat oke..
1.degil nye i..
2.pemalasnya i..
3.hati kering kan i...
4.kalo i da kate tu,tu la jawapan die..titik!

Friday, August 6, 2010

ehehehe

urm now nga layan cite benci bilang cinta..syok weh cite ni..urm kes semalam da settle..i da xmerajuk..pakcik tu pon td taw lak dia pujuk aku..hahahhaa aku taw da...xperlu pk...hahahahaha urm penat la arini..senggugut weh...patut ah semalam touching an..xkesah la..huhu

Thursday, August 5, 2010

sentap!!!

yeap..aku sentap sangat tadi..paham la sikit..aku xmintak banyak pon..aku nak ko paham dalam dunia ni xsume orang same aw??sume lain2...ade yg sensitive 1% ade yg 99%..and aku ranking tengah2..tapi tadi aku sentap sangat..aku xkesah kalo ko nak tegur aku wat salah cm selalu..tapi tadi bende da memang terang tang tang xleh nak wat macam ko cakap..kalo x da lame aku wat weh..cube ah sesekali ko dgr pendapat orang..aku taw ko da lame dalam bidang ni..sokay..aku terime kalo ko tegur...tapi plzz oke..xsume bende yang ko rase betol tu betol..sesekali terime la pendapat orang lain..xsume orang wat tu salah..memang ko tue dari aku..n ko xkan dengar if aku tegor ko sebab aku ni budak..tapi ko kne taw..xsume yang makan garam tu taw sumer rase...ko kne paham tu..aku xkesah la ko wat aku ni cam jantan..tapi aku sentap weh tadi..semalam sampai semput ko bantai aku..aku xkesah weh..aku happy..tapi bile ko tetibe tak tentu pasal hangen..pergh terbakar weh...mulut aku memang cam lahanat..aku memang terkenal an perli3..memang ko akan rase cm kne tembak an machine gun pe jadah sumer tu..mulut aku ni tajam sangat..lebih dari pedang..sebab tu tadi aku ckp cmtu...aku kalo boleh nak diam weh..tapi aku xdaye..aku bukan cam ko..cam orang lain...tapi perlu ke aku pujuk ko?ko sape??????kalo ko rase nak tegur ag aku..aku xkesah..aku bukan la yang jenis marah lelame..
kepada orang yang wat hal an aku ari ni..
kau!

Wednesday, August 4, 2010

my lovely Mr. S...

yeap..dia memenuhi hidup i..
sume org jeles when i dating an die..
mama apetah lagi..
bebel sebab i asek tatap mr.s..
die comel bha...
best taw main an dia...
seronok sangat2..
enjoy taw ade die..
when die xde..
i will cari dia sampai dapat..
xkesah la kalo kne byr sekalipun..
i mmg xkesah..
ab bebel ke??
ntah la..
jeles ke ab?
xtaw jugak..
kalo ab jeles pon..
i xkesah..
bg seribu pon i xkan tgglkan my sayang ni..
masuk taun ni da 7tahun i bersame an mr.s..
kalo xde die sure i xleh tido..
b4 tdo kne la main2 an die dulu..
i taw mr.s akan teman i sampai i tua..
sentiasa disamping i..
xde sape leh pisahkan kitorg..
hehe syg sgt kat mr.s...
love u!!!