Wednesday, August 29, 2012

jiran

hikhik bercerita pasal jiran..korang knal x jiran korg??tegur x??urm bercerita pasal aku...boleh la..aku knal la jugak...borak tu xpnah sbb aku bukan jenis dok umah..korang taw kan..merayap sana sini..then dok hostel la.ape la..so xberapa nak close sgt an jiran2..yang aku taw dorang ujud...

epilog:::
nak dijadikan cerita ade seorang jiran aku ni bapa tunggal kepada 3org anak..umor beliau dalam 27 above kot..yg aku sure dye muda lagi..anak2 dye yg sulung dajah 1..no 2 tu 5tahun then sikecik umo 2tahun lebih..sume hero malaya..

al kisahnye:::
ari ni mmg aku xde class but i have an urgent meeting with Student Affair department..fehh..terkontang kanting aku..blur bagai..poning palo den...dgn agak penatnya diselubungi an suasana KL yang xberapa nak nyaman cam kat Beranang so aku pon balik laaa..turun je keta, aku baru melangkah g kat pintu rumah tetibe dgr suare dak kecik pgl..mii!!mi!mi!!!!oooo mi...aku toleh la kan...bdak kecik mana la jerit2 ni..pusing2 haaa kau..dgn xpkai selipe nye baju xpakai..sengih2 kat aku si kecik ni...alang2 aku nak g tgk anak2 aku..aku ajak la dye skali.."meh tgk cat..:dye dtg dgn penuh semangat..dan utk pengetahuan korg dye xpnah suke an org n xkn g sesuke ati kat org...tp excited ikut aku..nak tgk cat an rabbit...dah aku da macam mak kepung anak..aku cuak dye jatuh..kang bapak dye marah aku..mampus...

ok punye la excited main kucing dye soh angkat eppy(kucing)letak atas dye..ye sgt berani..dye pon tari eko epy..main2 an eppy..eppy biasa aaa relax cool n steady...sekali budak2 kecik ni mmg xleh duga..laju je dye g kat peah(kucing) g tarek ekor peah...dannnnnnn ha sudahh peah cakar dye la...mmg menangis la anak tu haaa..."waaaa,..mi ye wat..ye wat.atet!!!"aku da cuak..takot an abah dye..dah aku dukung2 dye pujuk cm anak aku ler an..feh seb baik kejap je nanges....pahtu aku bg dye makan cookies..erm puji lak ai.."mi...dap..edappp...nak nak nak!" haih dak kecik ni..da la pgl aku mi..

then dye ckp "nak lek..tdo."huhu comel la kau ni dak kecik..dye salam ciom pp aku kiri kanan n dahi...ololo comel..cume yg aku musykl...nape dye tetibe pgl aku mi..dan sape yg ajar dye soh pgl aku mi..mi tu maybe merujuk pada ::umi, mummy, mee kari:: ntah la...

No comments:

Post a Comment