Wednesday, October 24, 2012

campus life


babe..bercerita pasal campus..xkre la kau campus mana..yang sebenarnye menjadi seorang student ini adalah satu nikmat yang tidak terhingga..nak2 untuk anak-anak mara...feh feh dan fehhhh...mau xnikmat,keje kau belaja je kot, every month duit masuk cukup staun dpt duit stationary,duit buku, duit tesis..tp dr pengalaman seorang aku duit tu aku wat g holiday.sbb voucher buku da dapat pon..so den guno yo la..hahahathen bila pointer kau gempak sket..convert scholarship bai..terasa cm nak belaja bersungguh2 sangat time aku masuk2 blaja dulu...hahahaha dan yeaaaaaaaaaahhh..
aku bukanlah seorang yang study hard but i'm smart-wah riak kau..tuhan tarik nikmat baru tau..hahhaha ape2 on student's life aku sekarang sangat berbeza..kalau dulu time diploma,aku hanyalah seorang student yg g class je..xpnah rase nak join ape2 aktiviti sebb xpnah menarik minat aku..may be sbb environment..aku xsuke environment yg menelangkupkan kepala otak aku..bile da smpai tahap degree ni..sumpah aku aktif nak mampus..aku created club..aku join student's representative and semua project aku join dan jd bidan terjun, project manager, event manager and segala la..sebab seronok beb..satu kepuasan sebenarnya bila kita handle project ni..tp penat xyah cite la...

apa2 pon...sekarang ni sebenarnye aku bukan nak cite pasal aku..

tapi aku nak cerita pasal budak2 yang baru masuk belajar..beb baru masuk belaja dah satu hal..xsampai satu sem, kau da menunjukkan yang kau tu xnak berjaya..sebab ape aku ckap camtu..ye la, update status bagai ckp kau malas nak g class segala..come on..aku dulu first sem semangat kot..nak dijadikan cerita aku xpnah tinggal class masa aku first year..full oke..sbb niat aku,nawaitu aku further study sbb nak belaja..nak prove kat sume org yg aku sebenarnye cerdik dr korg..tp aku tgk dak2 ni,kau further study untuk ape weh??untuk mak bapak korg bangga cerita kat orang kampung yang anak dorg blaja kat u..padahal anak tu xhingin pon nak blaja..aku rse nak tumbuk je muke kau orang ni..hipokrit..kesian kat mak bapak korg..
lagi satu masalah culture shock xpnah dok bandar ke xpnah tgk bandar ke aku xtaw la...aku mls la cerite pasal pemakaian kan sbb aku sendiri pon pakai mcm syaiton..tp sekurang-kurangnye ape yang aku pakai mak aku tgk hari2 dari korang2 tu,tudung melayang mak bapak korang xtau..
xpayah la nak habiskan duit orang tua kauorang n duit kauorang sekali..kalau kau rasa kau malas nak study..hentikan...melainkan kau anak mara dan boleh dapat pointer gempak2..then xpe..kau nak malas g class ke nk update status ape2 ke terpulang..aku ckp sbb kau bru first semester kau da set ur mind mcm tu..so aku dah taw ape kesudahan result kau~nyawa-nyawa ikan~
sebabnye aku da final sem..dan dulu aku sgt semangat..hahaha sekarang dalam kelas..duniaku da berbeza...tapi aku berdoa dan kawan2 please doakan aku..untuk final sem ni aku nak dapat 4flat..doakan yea..aku da soh mamapapa doakan aku..lecturer2 aku..sb aku nak cgpa aku cntik...mana taw convo t dpt anugerah president ke..walaupun itu sume berangan yg plg bangang..hahahha


No comments:

Post a Comment