Saturday, March 26, 2011

::slap::

penah rase tak tamparan hebat seorang yang tapak tangan sama besar muke ko???fuh kanan fuh kiri...ya allah jauhi aku dari sifat syaiton yang penuh amarah ni...sbr je la...ngadap lappy...gile x gile orang ckp elok2 die balas kurang ajar...tawu la aku sekarang x berduit...xkeje an...smbung belajar...mane la ade orang nak respect orang xberduit macam aku...once aku da ade pHd pon belom tentu dorang respect aku kalo tgk aku xberduit macam ni...tapi kalo aku xbelajar tp kerja income juta2..amboi...bukan main lembut gigi dari lidah...kalo gigi telanggar lidah gigi yang berdarah...tapi itu la manusia kan..no comment..sememangnya dorg macam tu..ilmu da xde makne...yang bermakna duit...cube kalo korg yang xberilmu ni muflis one day disebabkan sifat bebal korg yang korang banggakan sgt tu...bukan nak kate kalo org spm dapat 9 sume tu bebal...ade gak yang da smpai degree..tp lagi bebal dr yg spm dpt 9...life ni mcam ni la...ade naik turun...berbangga dgn ilmu yang penuh di dada bukan di sijil...same gak duit...kalo xde duit jangan mimpi la orang nak menghimpit kat ko..lagi die maki marah ko ade la..even ko bru ckp sepatah je...sebab ape ko xberduit....even dulu time ko senang ko tolong die...xde makne de die nak ingat sebab sekarang die lagi berkepuk dari ko...seblah mate pon xde nye die nak pandang...ni namenye orang yang riak dan takbur...and paktam(cikgu tusyen saya yang menyebabkan saya dapat 5A UPSR 2001) penah cakap kite jangan jadi manusia bodoh sombong...kalo xtawu jawab xtahu..jangan nak hipokrit jangan nak lupa daratan...dulu aku xpaham..now aku da jumpa manusia bodoh sombong...thanx paktam..cikgu2 SMTG lak selalu cakap.."hormat orang tua..jangan sombong..nanti da berjaya..kalo jumpe cikgu..tegor..panggil...jerit kuat2"itu lah yang aku praktik sampai sekarang...jumpe sume orang tegor je...egt xegt name belakang cite..knal xknal xde hal la...bende camni tak kan wat korang dapat dekan or 11A time spm macam aku...tp orang akan egt korg sampai bile2..once korang da wat perangai macam bai mabuk..kem salam la...sampai mati dorg akan egt bende buruk tu..yang dorg akan kata..."da la xcerdik...perangai huduh lak tu..."

2 comments: