Tuesday, November 20, 2012

Tangisan anak muslimah untuk Gaza Palestina


Aku seorg anak Palestina
aku telah dibiarkan kelaparan selama berhari2 dan sekarang berminggu2
aku dengar di tempat lain, anak2 tertidur di tempat2 tidur mereka
ibu mereka menghangatkan di sisi mereka,
menyanyikan lagu utk mereka,
ayah2 mereka akan mencium mereka setiap kali mereka bangun dr tidur,
mereka memiliki permainan untuk bermain dgn aman tp sy bermain sambil menunggu kematian..

Aku seorang anak Palestina
ibuku selalu menangis
dia memakai pakaian hitam kerana dia menghadapi kegelapan setiap hari
musuh2 matahari
anak2 mereka para penindas
ketika mereka pertama menembaki rumah kami dengan bom
ayahku menjadi Syahid
sama seperti ayah2 Palestina yg lain
sekarang kami semua sendiri
tanpa pemilik seperti anak palestina yg lain
aku seorg gadis cilik yatim piatu
tiada saudara mara
Azra dan A'ishah berumur 5tahun
mohammad dan Zainab berumur 9tahun
Kami tidur bersama dalam satu tempat tidur
kerana kami tidak memiliki tempat tidur yang lain

Aku seorang anak Palestina
tetapi aku...
aku belum bisa tidur dari suara pesawat dan bom
di waktu seperti ini kami saling berpeluk dan menangis
dimalam seperti ini kami terkena letusan bom
kami ketakutan utk keluar dan berteriak:
"ibu, ibu, ibu..!"
ibuku tidak jua membalas panggilan ku
kerana ia berselimut kemerahan
tapi merah yg tak bersuara
ibuku yg selalu memakai pakaian hitam
kini telah berlumuran darah
Ibuku telah Syahid..
Buaian adik A'isyah pun berlumuran darah
Muhamad dan Zainab juga telah Syahid

Aku seorang anak Palestina, yatim piatu
aku tak bisa bangun
kerana aku telah kehilangan satu kaki ku
aku menangis dan berteriak
apa kejahatanku?
mereka mengatakan namamu adalah SUMMAYAH
inilah kejahatanmu
sama seperti orang2 yang bernama Aisyah, Fatimah dan Muhammad
Hal ini kerana kalian adalah anak2 yg Syahid
seperti semua anak2 Palestina lain

Kerana aku adalah anak Palestina
tidak punya saudara
mereka berkata kepadaku
"Tidak ada seorangpun yang dapat mendengar kalian..."
aku bertanya kepada mereka..
"Tidakkah ada seseorang di dunia seperti aku??"
mereka berkata..
"1.5 mill diantara mereka bernama Aisyah dan Ahmad.."
aku tak percaya itu
dimana mereka?
tunjukkan padaku dimana mereka?
DIMANAKAH KAUM MUSLIM?
sudahkah mereka melepaskan kami dari tangan kaum yahudi?

lalu aku mengangkat tanganku, memohon kepada Tuhanku!
Ya Allah, aku meyakini-Mu, 
aku melihat perlindungan-Mu, 
aku bergantung kepada-Mu dan keyakinan- MU,
Engkaulah pelindung kami dan pemilik segala sesuatu
Engkaulah Tuhan semesta alam dang engkau adalah Tuhanku..
Ya Allah, hancurkanlah mereka!
aku seorang anak Palestina
seorang anak yatim piatu

for GAZA


No comments:

Post a Comment